Putus Haid


FAQ (SOALAN LAZIM)

Apa itu putus haid? Adakah putus haid meningkatkan risiko masalah kesihatan?

Putus haid adalah peristiwa semulajadi dalam kehidupan wanita di mana tubuh berhenti menghasilkan sel telur, menghasilkn hormon estrogen dan progesterone yang bekurangan, haid menjadi kurang teratur dan akhirnya berhenti lansung. Putus haid berlaku antara usia 48 hingga 55 tahun.

Gejal-gejala putus haid termasuk panas dan kemerahan di muka, berpeluh pada waktu malam, haid tidak teratur, penuaan kulit dan perubahan emosi, kebimbangan, cepat marah, kehilangan daya tumpuan dan lain-lain. Kekurangan paras estrogen boleh mempercepatkan kehilangan kemampatan tulang dan boleh meningkatkan tahap LDL  (kolesterol ‘tidak baik’) serta risiko jangkitan saluran kencing.



Produk nutrisi berikut dapat membantu wanita melalui waktu putus haid dengan lebih mudah. Aloe Berry Nectar mengandungi kranberi, bantuan semulajadi yang terkenal bagi jangkitan saluran kencing dan juga dapat membantu mengimbangkan perubahan hormon badan. Ia mengandungi Aloe Vera yang distabilkan 100%, dan membantu mengangkut nutrien kranberi ke dalam sel tubuh. Forever Royal Jelly adalah produk kegemaran dikalangan wanita. Ia membantu menjaga kesihatan kulit dan mengimbangkan sistem hormon. Ia adalah produk semulajadi tanpa bahan pengawet, pewarna atau perisa tiruan. Forever Arctic-Sea mengandungi Omega-3 dan Omega-9 yang boleh membantu mengurangkan kolesterol “tidak baik” dan memelihara kesihatan jantung dan saluran darah. Nature Min* membekalkan 11 jenis mineral termasuk Kalsium, Magnesium, dan Fosforus yang penting untuk menguatkan tulang.




* Didapati di Singapura sahaja



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment