Kesihatan Hati

Apakah yang menyebabkan hati berlemak? Apakah gejala-gejalanya?

Hati berlemak atau ‘steatosis’ dalah penyakit hati yang disebabkan oleh pengumpulan lemak yang menggantikan tisu hati yang sihat. Dalam kes yang serius, hati berlemak mungkin menyebabkan pengerasan hati yang tidak berbalik. Hati berlemak yang disebabkan oleh obesiti, diet tinggi lemak, kurang bersenam, pemgambilan alkohol berlebihan dan penyakit kencing manis serta kolesterol tinggi.

Biasanya, penyakit hati berlemak tidak menunjukkan sebarang simptom. Simptom yang paling umum ialah sakit abdomen yang ringan. Akan tetapi, keradangan hati mungkin menyebabkan keletihan, jaundis (penyakit kuning di mata dan kulit) serta demam yang berterusan.



Untuk penyakit hati belemak, produk berikut boleh membantu. Aloe Vera Gel dikenali sebagai agen detoks semulajadi. Ia boleh membantu mengekalkan sistem pencernaan yang sihat yang seterusnya mengalakkan hati untuk berfungsi secara normal. Forever Bee Propolis mempunyai ciri-ciri anti keradangan semulajadi yang boleh membantu hati berlemak. Forever Lycium Plus* mengandungi 2 herba China, Lycium dan Likoris, yang digunakan selama beribu-ribu tahun untuk membantu mengekalkan hati yang sihat.

* Didapati di Singapura sahaja

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

1 comments:

  1. Saya ada sakit sirosishati dan ikhtiar saya, pada avg propolis, dan artic sea, adakah set ini sesuai

    ReplyDelete