Nutrisi untuk Vegetarian


Saya seorang vegetarian dan bimbang diet saya tidak dapat membekalkan zat yang mencukupi. Apakah suplemen nutrisi yang harus saya ambil?

Diet vegetarian sekiranya tidak dirancang dengan baik, boleh menyebabkan kekurangan beberapa nutrien penting seperti vitamin B12, kalsium, protin, zink dan besi. Untuk memenuhi keperluan nutrisi setiap hari, anda harus mengambil pelbagai jenis makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran berdaun hijau, kekacang, biji-bijian, cendawan dan rumpai laut.

Anda juga digalakkan untuk meningkatkan penyerapan zat besi dan zink dengan mengambil makanan yang kaya dengan vitamin c bersama makanan harian anda, contohnya segelas jus buah-buahan, sayur-sayuran segar atau buah. Untuk protin dan kalsium, cubalah mengambil dua hidangan produk tenusu dan susu soya sehari.

Suplemen nutrisi juga boleh membantu. Forever B12 Plus (mengandungi vitamin B12 dam asid folik) amat diperlukan, kerana vegetarian mengelakan sumber terbaik vitamin B12 iaitu daging dan produk haiwan. Aloe Vera Gel dan Forever Bee Pollen boleh bertindak sebagai multi-suplemen, kerana kedua-duanya kaya dengan vitamin, mineral, asid amino dan enzim. Forever Lite Ultra Aminotein bukan sahaja membekalkan protin berkualiti tinggi yang mudah dicernakan, tetapi juga membekalkan vitamin dan mineral yang penting untuk menyokong kesihatan keseluruhan.



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment