Psiorisis


Bolehkah anda beritahu saya lebih lanjut tentang psoriasis?

Psoriasis adalah masalah kulit jangka panjang di mana sel kulit tumbuh terlalu cepat, menyebabkan lapisan tebal, putih, kelabu atau tompok merah pada kulit. Biasanya, kitaran kulit adalah sekitar 28 hari. Akan tetapi, bagi psoriasis, sel baru tumbuh dengan cepat dalam kira-kira 7 hari dan lapisan tebal kulit terbentuk. Ia sering terbentuk di bahagian lutut, siku, kulit kepala, tangan, kaki atau belakang badan.

Pakar-pakar percaya bahawa psoriasis terjadi apabila sistem imun bertindak balas secara berlebihan, menyebabkan keradangan dan kulit mengelupas. Dalam sesetengah kes, psoriasis termasuklah iklim sejuk dan kering, jangkitan, tekanan dan kulit kering.

Penjagaan kulit di rumah boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala psoriasis. Gunakan Aloe Bath Gelee, sembur Aloe First, kemudian sapu Aloe Vera Gelly dan Aloe Propolis Creme untuk memastikan kulit anda lembab dan mengurangkan kegatalan. Selain itu, Aloe Vera Gel boleh membantu untuk meredakan keradangan pada kulit, dan Forever Bee Propolis boleh membantu untuk menguatkan sistem imun badan.


Penggunaan dalaman



Penggunaan luaran



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment