Senaman


Memenuhi keperluan rejim senaman anda.

Dilakukan dengan betul, bersenam adalah sebahagian dari penyelesaian keseluruhan untuk kebanyakan masalah kesihatan. Bersenam memanfaatkan anda, antaranya adalah:
  • Mengurangkan tekanan
  • Meningkatkan metabolisme
  • Menggalakkan tidur yang lebih baik
  • Menggalakkan kehidupan seksual yang lebih bagus
Ia adalah salah faham bahawa diet dan nutrisi adalah kurang penting dari bersenam. Ketiga-tiga keperluan perlu wujud bersama-sama dalam keseimbangan yang betul untuk mendapat manfaat optimum. Ia sering benar bahawa kehidupan moden dan kemudahan makanan yang senang dibeli, mereka yang bersenam sering mengabaikan diet mereka. Ini adalah dimana nutrisi memainkan peranan yang penting.

Ketika bersenam, kadar denyutan jantung meningkat untuk mengepam lebih banyak darah ke seluruh badan untuk keperluan oksigen dan nutrien. Lebih tinggi intensiti senaman anda, lebih tinggi tekanan jantung anda. Selagi tidak melepasi kapasiti jantung, ini adalah cara yang baik untuk membina kapasiti jantung anda.

Ia adalah penting untuk memakan nutrisi sihat termasuklah karbohaidrat, protin, lemak, vitamin dan mineral. Selain dari memakan makanan yang berkualiti tinggi, dengan menambah nutrien yang sesuai dan mencukupi, ia memberi kesan kesihatan yang terbaik.

Protin adalah penting untuk membaikpulih sel-sel badan dan membina otot, tulang, ligamen dan tendon. Forever Lite Ultra with Aminotein adalah disyorkan untuk kandungan protin nya yang berkualiti tinggi dalam bentuk 18 jenis asid amino (termasuk 8 asid amino perlu yang badan tidak dapat menghasilkan sendiri), dan vitamin serta mineral.

Untuk tahap tenaga dan stamina yang lebih tinggi, Forever Bee Pollen telah terbukti membantu ramai orang. Ia adalah makanan tambahan semulajadi yang sihat yang mengandungi vitamin B kompleks untuk metabolisme tenaga dalam sel-sel, vitamin, mineral, asid amino,enzim dan ko-enzim. Secara semulajadi, ia mengandungi zink yang boleh membantu dalam penyembuhan sel-sel.



Senaman keterlaluan, malangnya, juga menghasilkan radikal bebas sebagai produk sampingan. Radikal bebas juga dikaitkan dengan penyebab pelbagai masalah kesihatan. Diet yang kaya dengan antioksidan adalah disarankan, khasnya jika anda melakukan senaman keterlaluan. Sebagai suplemen yang hebat, minumlah Forever Pomesteen Power yang diperbuat dari 7 jenis buah-buahan yang berada pada senarai teratas nilaian ORAC, yang diperolehi dari benua yang berlainan.



Selalunya pelari berdepan dengan kecederaan atau kesakitan otot atau tekanan tinggi semasa latihan disebabkan oleh penggunaan tenaga yang keterlaluan. Forever ARGI+ boleh membantu pertumbuhan dan pembaikpulihan tisu, jadi ia adalah amat berguna dalam pemulihan kecederaan tisu lembut. Forever ARGI+ juga memanfaatkan ahli sukan melalui peningkatan stamina dalam membina kekuatan dan jisim otot, sementara mengurangkan tisu lemak.



Jagalah badan anda melalui senaman, diet dan suplemen nutrisi yang anda boleh percayai, dan anda juga meningkatkan peluang badan anda untuk berfungsi dengan lebih baik.


Tingkatkan tahap tenaga anda


Sangat mudah jika anda tahu caranya.

Pernahkah anda mendapati diri anda “perasaan lambat dari segi mental” sepanjang hari? Susah untuk menumpukan perhatian? Berasa letih pada waktu pagi untuk hari yang sibuk? Ia berlaku kepada kebanyakan daripada kita. Adakah terdapat cara untuk membuat hari anda berjalan dengan lancar?

1.        Meningkatkan Kecerdasan Minda

Kita semua mempunyai hari dimana kita memerlukan sokongan dan perkara yang mudah kelihatan sangat susah. Cubalah Forever GinChia, mengandungi 2 jenis herba purba; Golden Chia dari barat, dan ginseng dari timur, satu kombinasi herba untuk membekalkan badan anda apa yang diperlukan untuk mengatasi gaya hidup yang sibuk.
Ginseng digunakan untuk menyokong kesihatan keseluruhan badan yang terbukti untuk membantu seseorang mengatasi keletihan dan tekanan, dan meningkatkan tahap tenaga dan daya ketahanan badan. Kedua dua herba ini digabungkan untuk membekalkan sumber berkhasiat untuk meningkatkan daya ketahanan dan ingatan.




2.        Mengatasi keletihan

Rasa letih lesu adalah perasaan umum. Statistik menunjukkan bahawa satu dalam lima orang mengalami keletihan. Keletihan adalah hari dari gaya hidup yang sibuk, bekerja keras, dan tidak mempunyai masa untuk berehat.
Forever Bee Pollen adalah suplemen multi-vitamin dan multi-mineral yang boleh membantu mengekalkan tahap tenaga dan mengatasi keletihan. Malah, debunga lebah, dikenali sebagai “Penggalak Tenaga Semulajadi” . Debunga lebah mengandungi 22 jenis amino asid, 18 jenis enzim, 27 jenis mineral dan sekurang kurangnya 16 jenis vitamin, jadi adalah tidak menghairankan bahawa ia meningkatkan tahap tenaga.



Kami juga mengesyorkan Forever Active Boost (FAB)* untuk penggalak tenaga cepat yang anda perlukan sepanjang hari. Dengan bahan bahan semulajadi seperti guarana, lidah buaya dan campuran proprietari herba adaptogenik, FAB membekalkan tenaga segera.
Seberian Ginseng, herba adaptogenik dikenali ramai dengan fungsinya untuk mengurangkan tekanan dan keletihan, menigkatkan prestasi, dan menggalakan sistem imun.




3.        Mengekalkan prestasi

Kehilangan fokus atau tumpuan adalah mengecewakan dan menyebabkan kegagalan sesuatu tugasan atau projek. Forever Arctic-Sea adalah suplemen baik yang mengandungi asid lemak Omega-3 untuk menyokong kesihatan otak dengan EPA (asid lemak perlu).



Forever Gingko Plus** mengandungi Gingko Biloba beserta herba tonik seperti cendawan reishi, beri schisandra dan”Cured Fo-Ti” untuk menggalakan tumpuan dan fokus. Selain itu, Ginko Biloba mengandungi 2 jenis antioksidan; bioflavonoid dan terpernoid yang mengurangkan kerosakan sel-sel otak yang disebabkan oleh radikal bebas



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment