Tekanan Darah Rendah

Pernah anda sering pening atau #pitam?

Gejala sering pengsan, penumpuan kelam, penglihatan kabur, loya, kulit dingin, pucat dan lembap, pernafasan pendek dan cepat, keletihan dan dahaga?

#Hipotensi atau #tekanandarahrendah sebenarnya adalah penyakit yang kerap dialami tetapi sebahagian daripada kita mengabaikannya dan menganggap ia sebagai sakit #pening biasa atau masalah #dehidrasi.

Membiarkan tekanan darah rendah tanpa rawatan sama bahayanya dengan tekanan darah tinggi yang boleh mengancam nyawa.

Tekanan darah setiap orang adalah berbeza tetapi seseorang dikatakan mengalami tekanan darah rendah jika bacaan tekanan darah sistolik kurang 90 milimeter merkuri (mm Hg) atau tekanan darah diastolik kurang 60 mm Hg atau tekanan darah yang sentiasa berkurangan pada kedua-dua tahap berkenaan.

Menurutnya, tekanan darah rendah boleh dikaitkan dengan masalah jantung berikutan organ berkenaan tidak berupaya mengepam darah dengan baik dan keadaan ini menyebabkan badan gagal mengedarkan darah yang membawa bekalan oksigen dan nutrien dikehendaki.

Pada amnya, pengambilan suplemen pemakanan yang memberikan tenaga boleh membantu: Forever #GinChia mengandungi Ginseng dan Biji Golden Chia yang boleh membantu menggalakkan peredaran darah yang baik dan memberikan tenaga kepada badan.

Forever #BeePollen, makanan lengkap semulajadi yang mengandungi kesemua vitamin, mineral dan asid amino yang diperlukan oleh badan, boleh membantu meningkatkan tahap tenaga.

Forever #BeeHoney adalah sumber baik yang membekalkan tenaga segera dan melindungi badan dari penyakit.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment