FOREVER sebagai Syarikat Penternak Lebah Terbesar Dunia



#1. Syarikat Forever Living Products memiliki ladang penternakan Lebah dan pemprosesan Madu Lebah yang *terbesar di dunia*.

Pada awalnya pusat penternakan Lebah dan pemprosesan Madu Lebah yang terbesar ini dimiliki oleh keluarga Charles Robson. Keluarga Charles Robson juga memiliki beberapa paten untuk produk Pollen, Propolis dan Madu.

Pada tahun 1982, Charles Robson telah menjual kesemua aset ladang penternakan Lebah, pusat pemprosesan Madu Lebah dan segala paten yang dimiliki oleh keluarganya kepada Forever Living Product Inc.

Ini menjadikan Syarikat Forever Living merupakan pengeluar Madu Lebah dan penternak Lebah yang terbesar di dunia dengan beberapa pemilikan paten kepada produk-produk yang berasaskan Madu Lebah.

Sebagai penternak utama Dan pengeluar terbesar yang sudah mempunyai banyak pengalaman dan teknologi yang canggih dalam bisnes produk yang berasaskan Madu, sudah tentu produk Madu Lebah keluaran Forever Living mempunyai kualiti yang tinggi dan pada harga yang.sangat kompetitif.


#2. Kawasan penternakan Lebah yang bebas pencemaran dan banyak pilihan bunga.

Forever Living mempunyai ladang penternakan Lebah yang terbesar di dunia di Sonoran Desert,sempadan Mexico dan gurun di Spain. Terdapat sekitar 17,000 ke 20,000 koloni Lebah di pusat penternakan ini.

Di sini Lebah diternak di kawasan tanah tinggi dan persekitarannya bebas daripada pencemaran kerana jauh dari bandar dan kawasan perindustrian. Kawasan yang tinggi tahap pencemaran udara akan mempengaruhi rasa Madu Lebah kerana apabila air hujan yang membasahi bunga bercampur dengan udara yang kotor akan menyebabkan rasa Madu Lebah menjadi masam-masam manis.

Di Sonoran Desert juga terdapat sekitar 3,000 ke 7,000 jenis tanaman bunga yang ditanam bagi membekalkan sumber manisan kepada Lebah yang diternak. Pokok-pokok bunga yang ditanam di sini bebas daripada penggunaan racun serangga bagi menjaga kualiti Madu yang bakal dihasilkan.

Dengan banyak nya sumber manisan yang tersedia di sini memberikan Lebah banyak pilihan nektar dan Madu Lebah yang bakal dihasilkan akan mempunyai kualiti rasa yang luar biasa.


Alhamdulillah Forever Living mampu menghasilkan 4 produk lebah berkualiti dan menembusi pasaran di lebih 160 buah negara. Osem bukan? :)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment