Pneumonia


Paru-#paruberair atau juga dikenali sebagai #Pneumonia merujuk kepada semua jenis keadaan di mana air berkumpul dalam paru-paru. Ia berpunca dari pelbagai keadaan. Paru-paru berair merupakan sejenis penyakit radang raru-paru.

Biasanya, ia digambarkan sebagai radang parenchyma/alveolar paru-paru dan cecair memenuhi alveolar luar biasa. (alveoli merupakan sak mikroskopik dipenuhi udara dalam paru-paru yang bertanggungjawab bagi menyerap oksigen dalam atmosfera Bumi.) 

Paru-paru berair boleh berpunca dari pelbagai punca, termasuk jangkitan oleh bakteria, virus, fungi, atau parasit, dan kimia atau kecederaan fizikal kepada paru-paru. 

Simptom biasa dikaitkan dengan paru-paru berair termasuk batuk, sakit dada, demam, dan sukar bernafas.

 Peralatan diagnosis termasuk sinar-X dan pemeriksaan sputum. 

Rawatan bergantung kepada punca paru-paru berair; Paru-paru berair bakteria dirawat dengan antibiotik.

Cadangan Produk FOREVER

Bee Propolis Tablets dan Garlic & Thyme Softgels.  2 biji 3 kali sehari.selepas makan.  natural anti-biotic yang.sangat baik dan menguatkan sistem imun 

Absorbent-C Tablets.  1 biji 3 kali sehari. Vitamin C  supports sistem immune dan bertindak sbg anti-oxidant

A-Beta-CarE Softgels.  1 biji 3 kali sehari.  Vitamin A & E support dalam melawan infeksi dan meningkatkan edaran darah, membaiki tisu. 

Lycium Plus Tablets. 1 biji  3 kali sehari. Mengandungi licorice extract, sangat bagus utk batuk dan bantu.pembentukan antibodi.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment