Aloe Vera Boleh Menjejaskan Sel-sel Kanser


SubhanaAllah, keajaiban makanan Sunnah Lidah Buaya / Aloe Vera asbab penyembuhan penyakit kanser.

Aloe vera menjejaskan sel-sel kanser dalam tiga cara. Salah satu ialah dengan menguatkan sistem imun. Mekanisme kedua ialah melalui apoptosis (sel mati). Dan ketiga, lidah meningkatkan keberkesanan sitotoksik ubat kemoterapi pada sel-sel kanser. 

1. Aktifkan Sistem Imun 

Aloe vera merangsang sistem imun badan anda. Dengan cara ini, ia membasmi sel-sel kanser melalui pengaktifan sel-sel scavenger anda - dalam makrofaj dan termasuk sel-sel darah putih dan T-sel.

Penyelidikan Immunopharmacology Antarabangsa diterbitkan hasil kajian ke atas lidah buaya pada tahun 1995. Kajian ini memberikan bukti bahawa polisakarida aloe adalah rahsia aktiviti kuat macrophage membunuh sel-sel kanser.

Selain itu, lectin (bahan dalam aloe) merangsang pengeluaran makrofaj. Apabila makrofaj menyerang badan-badan asing, mereka secara semula jadi melepaskan imun pengaktifan dan antikanser bahan seperti Interferon, interleukines dan faktor nekrosis tumor.

2. Kesan langsung kepada Sel Kanser Melalui Apoptosis

Pelbagai penyelidikan mengenal pasti sebatian aloe-emodin, hydroxyanthraquinone, dalam daun aloe. Melalui eksperimen yang dikawal, penyelidik mendapati bahawa aloe-emodin memulakan apoptosis atau bunuh diri sel di dalam sel-sel kanser. Sel-sel badan anda berumur biasanya membunuh diri untuk mengelakkan haus mereplikasi bahan genetik. Perkara sebaliknya berlaku dengan sel-sel kanser. Walaupun bahan genetik mereka menyeleweng, sel-sel kanser meniru pada kadar yang lebih cepat secara berterusan menjana sel-sel yang boleh membawa maut aneh yang membiak dan bentuk tumor.

Ini terbukti dalam satu kajian yang dijalankan oleh Pecere dan rakan-rakan di University of Genova, Itali. Kerja mereka mendedahkan bahawa aloe-emodin menghalang aktiviti tumor dalam tumor neuroectodermal. Mekanisme di mana aloe-emodin bekerja adalah melalui "induksi apoptosis." Menariknya, kajian ini juga telah membuat penemuan bahawa sel-sel kanser serangan aloe-emodin secara eksklusif dan alat ganti sel-sel normal.

Masih kajian yang lain, kali ini di Universiti Perubatan China di Taiwan, yang dijalankan oleh Ya-yin Chen et al menunjukkan bahawa emodin, aloe-emodin dan Rhein membunuh sel-sel kanser melalui apoptosis dan kitaran sel penangkapan dalam sel-sel kanser lidah manusia. Yang menghairankan, kajian ini juga menentukan bahawa aloe-emodin mendorong kerosakan DNA sel-sel kanser lidah manusia.

Terdapat juga kajian memberikan bukti bahawa aloe merendahkan risiko perokok mendapat kanser paru-paru.

3. Peningkatan Kesan sitotoksik

Sesetengah pakar perubatan atau pakar onkologi menggabungkan gel aloe vera dengan standard rejimen kemoterapi. Khususnya, dua ubat kemoterapi - cyclophosphamide dan 5-fluorourasil - telah digabungkan dengan aloe untuk meningkatkan aktiviti anti-tumor mereka.

Aloe Vera Gel sebagai Supplemen

Aloe gel dimakan sebagai makanan tambahan untuk menggalakkan kesihatan dan mencegah penyakit. Jika anda seorang pesakit kanser dan memilih lidah buaya sebagai tambahan, ia sangat realistik untuk penjagaan kesihatan anda.

Saya seronok sangat kerana untuk berkongsi bukan hanya kelebihan aloe vera tetapi ia berkaitan dengan “makanan Sunnah dan makan secara Sunnah”. Ia menjadi, anggungjawab peribadi. untuk terus Berkongsi.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment