ENAM TIPS PENJAGAAN KULIT UNTUK CUACA PANAS.


Berikut adalah 6 langkah-langkah yang mudah yang boleh membantu anda mengekalkan kulit yang cantik sepanjang tahun!

1. Perlindungan keseluruhan

Sebelum menghabiskan masa di luar rumah, sapukan pelindung matahari dengan perlindungan spektrum penuh UVA dan UVB. Kulit muka adalah amat sensitif maka gunalah pelembab muka atau asas bedak dengan SPF yang boleh memberi anda satu lapisan perlindung matahari.

Tahukah anda?

SPF (yang bermaksud Sun Protection Factor) menunjukkan berapa lama anda boleh berada di bawah matahari tanpa perlindungan. Sebagai contoh, katakan selaran matahari berlaku selepas 10 minit di bawah matahari tanpa perlindungan; SPF 30 membolehkan anda untuk kekal di bawah matahari 30 kali (300 minit) lebih lama tanpa selaran matahari! Namun, pastikan anda sering menyapu semula pelindung matahari.

2. Lindungi Bibir Anda.

Sinaran matahari boleh mengeringkan tisu pada bibir anda. Pastikan anda menyapu balsam bibir dengan SPF untuk melindungi bibir dari mengering, mengelupas dan retak.

Penjagaan pencegahan adalah penting! Perancangan secara berkesan boleh mencegah bibir anda berasa tidak selesa atau sakit, atau kasar dan rekah.

3. Minum Lebih Banyak Air.

Terdapat begitu banyak manfaat untuk meminum 8 gelas air sehari. Penghidratan membantu gian makanan, melawan jangkitan, menyahtoksin dari badan dan menyokong kulit yang sihat. Kulit mengandungi air, dan apabila ia mengalami penyahhidratan, kulit adalah lebih terdedah kepada kekeringan dan berkedut. Jangan tunggu sehingga anda berasa dahaga – maknanya anda mengalami dehidrasi.

Sebaliknya, jadikan meminum air sebahagian daripada rutin harian anda!

4. Katakan Ahhhhhh

Selaran matahari tetap berlaku. Sapu Aloe Vera pada kulit untuk melega, menyejuk dan menghidratkan kulit merah dan terengsa. Mengekalkan kulit yang lembap boleh membantu bahagian terkena selaran matahari sembuh dengan lebih cepat dan melambatkan atau mengelakkan pengelupasan yang menyakitkan. Simpan Aloe Vera anda di dalam peti sejuk untuk sensasi sejukyang serta-merta untuk kulit terkena selaran matahari!

5. Membersih secara mendalam

Selepas menghabiskan masa di luar, kulit menjadi berminyak dan kotor. Sebaik sahaja anda tiba di rumah, bersihkan muka anda dengan teliti untuk membersihkan liang-liang dan meminimumkan kemungkinan jerawat sebelum menggunakan pelembap yang ringan. Untuk pastikan kulit yang berseri, melembab adalah kunci
utama! Kulit kering boleh mengelupas dan kelihatan kusam berbanding kulit yang terhidrat dan mempunyai tona semulajadi yang sihat.

6. Tona kulit yang sekata.

Tona kulit tidak sekata boleh berlaku selepas kehamilan, sewaktu di bawah matahari atau apabila usia meningkat. Syukurlah, tompok-tompok ini tidak perlu kekal! Gunakan formula spot-petang untuk mencerahkan kulit dan mengurangkan kemunculan
tompok-tompok hitam. Pengelupasan yang kerap juga boleh membantu untuk memastikan tona kulit anda cerah dan sekata.

PENJAGAAN KULIT KEGEMARAN FOREVER:

1) Aloe BB crème Nude
Kegunaan harian Aloe BB crème boleh membantu melindungi kulit sambil kulit anda kelihatan sihat dan berseri!

2) Aloe Sunscreen Spray
Dengan manfaat Aloe, Aloe Sunscreen Spray melindungi kulit daripada kesan kerosakan matahari dengan bentuk semburan yang mudah.

3) Aloe Sunscreen (Rintang Air; SPF 30)
Menghalang sinaran matahari yang berbahaya dengan losyen lembut kami yang dirumus dengan Aloe, pelembab dan humektan
yang kaya untuk membantu mengekalkan keseimbangan semulajadi kulit.

4) Forever Epicblanc
Formula eksklusif ini direka khusus untuk meratakan tona kulit,
membantu mencerahkan tompok-tompok hitam dan memperbaiki penampilan.

5) Forever Sun Lips (Rintang Air, SPF 30)
Melindungi dan melegakan bibir pecah atau retak dengan
balsam bibir berasaskan Aloe. Forever Sun Lips adalah teman sempurna untuk bergembira di bawah matahari.

6) Aloe Vera Gelly
Hampir seperti memotong daun Aloe untuk mendapatkannya! Gel Aloe Vera yang distabilkan 100% menghidrat dan melegakan tisu sensitif untuk kelegaan segera.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

0 comments:

Post a Comment