Tekanan Hidup



Tekanan adalah neutral sehingga ia menimpa seseorang. Strategi pengurusan tekanan yang efektif adalah berbagai bagai aspek. Satu komponen yang perlu dilihat adalah diet dan suplemen.
Diet yang sihat boleh membantu mengatasi impak tekanan, dengan menguatkan sistem imun dan memastikan tahap tekanan darah yang sihat.

1. Karbohidrat Kompleks
Ia adalah baik untuk memakan karbohaidrat kompleks, yang dicernakan lebih perlahan. Ini akan membekalkan anda tahap serotonin yang stabil (hormon rasa baik) dan tahap gula darah. Pilihan yang baik termasuklah bijirin sarapan gandum dan oat.

2. Buah beri
Semua beri termasuklah strawberi, raspberi,dan beri biru adalah kaya dengan vitamin c. Kajian menunjukan bahawa vitamin c boleh mengekang tahap hormon tekanan (kartosi) sambil menguatkan sistem imun badan. Satu kajian Jerman di Psychoparmacology mendapati bahawa vitamin c boleh membantu mengurangkan tekanan dan mengembalikan tekanan darah dan kortosil ke paras normal selepas keadaan tertekan

Suplemen:
Forever Pomesteen Power mengandungi 7 buah antioksidan tertinggi termasuk buah beri.

Forever Absorbent-C


3.  Ikan Berlemak
Untuk mengurangkan tekanan, makanlah ikan berlemak. Asid lemak Omega-3, didapati dalam ikan seperti salmon dan tuna, boleh mengelakan kenaikan paras hormon tekanan dan boleh membantu melindungi dari penyakit jantung, gangguan mood dan PMS.

Forever Arctic-Sea adalah suplemen baik yang mengandungi Omega-3 dari ikan berlemak dan Omega-9 dari minyak zaitun.

4. Jeli Raja/Royal Jelly
Satu sumber baik vitamin B5 yang diperlukan untuk menghasilkan hormon melatonin yang mengawal atur kitaran tidur dan mengalakan rasa relaks. Kehadiran inositol membantu mengawalatur hormon adrenalin dan juga endorfin dalam badan yang juga membantu mengurangkan tahap tekanan.



InshaAllah hubungi kami untuk bantu hilangkan tekanan yang menganggu kesihatan dan kehidupan.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Forever Business Owner, Forever Living Products Malaysia

1 comments: